„Szprycha” tatrzańska
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Najatrakcyjniejszy odcinek
Trasa
Odcinek | Długość w metrach | m npm | m npm | Rzeczywista różnica wysokości (w metrach) |
Spadek w ‰ | Prędkość | Czas | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Warszawa – Kraków | 300 000 | CMK | ||||||
Kraków – Zakopane | 100 000 | Nowa linia na odcinku Kraków – Mszana | ||||||
Zakopane – Tatranská Štrba | 26 000 | 850 | 900 | Tunel dwutorowy (dł. 26 000m):
Cena – ok. 5 mld euro[1]. | ||||
Tatranská Štrba – Šuňava | 10 000 | 900 | 900 | nowa linia po warstwicach. | ||||
Šuňava – Telgárt | 20 000 | 900 | 886 | Tunel dwutorowy (dł. 20 000m)
Cena – ok. 4 mld euro. | ||||
Telgárt – Banská Bystrica | 88 800 | 886 | 350 | istniejąca jednotorowa | ||||
Banská Bystrica – Zvolen | 21 000 | 350 | 293 | Istniejąca linia | ||||
Zvolen – Čata – Szob | 138 000 | 293 | Istniejąca jednotorowa,
nowa łącznica w Štúrovie | |||||
Szob-Budapeszt | 63 000 | Istniejąca linia | ||||||
Razem | średnia ok. 115 km/h |
Tunel pod Tatrami
- Zakopane - wlot do tunelu (850 m npm)
- Tunel (dł. 26 000 m)
Największe dopuszczalne pochylenie[2]
Klasyfikacja linii | Maks. różnica wysokości w metrach na 1 km trasy |
Maks. spadek ‰ |
---|---|---|
linie magistralne i I-rzędne | ||
linie II-rzędne | ||
znaczenia miejscowego |