„Szprycha” tatrzańska

Z Europa Środkowa
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Najatrakcyjniejszy odcinek

Railways Slovakia SK-Poprad.png

Trasa

Odcinek Długość w metrach m npm m npm Rzeczywista różnica
wysokości (w metrach)
Spadek w ‰ Prędkość Czas Uwagi
Warszawa – Kraków 300 000
1:35
CMK
Kraków – Zakopane 100 000
1:40
Nowa linia na odcinku Kraków – Mszana
Zakopane – Tatranská Štrba 26 000 850 900
50
1,92
120
0:13
Tunel dwutorowy (dł. 26 000m):
  • 1.tor – tramwaj (jedno wahadło, odjazd co 30' – czas jazdy w jedną stronę 15')
  • 2.tor – PKP InterState

Cena – ok. 5 mld euro[1].

Tatranská Štrba – Šuňava 10 000 900 900
0
1,4
100
0:06
nowa linia po warstwicach.
Šuňava – Telgárt 20 000 900 886
14
0,0
100
0:12
Tunel dwutorowy (dł. 20 000m)
  • – PKP InterState

Cena – ok. 4 mld euro.

Telgárt – Banská Bystrica 88 800 886 350
536
6,0
80
1:07
istniejąca jednotorowa
Banská Bystrica – Zvolen 21 000 350 293
67
3,19
100
0:12
Istniejąca linia
Zvolen – Čata – Szob 138 000 293
1,66 na odcinku

Zvolen – Levice

100
1:24
Istniejąca jednotorowa,

nowa łącznica w Štúrovie

Szob-Budapeszt 63 000
120
0:32
Istniejąca linia
Razem
766,8 km
6:42
średnia ok. 115 km/h

Tunel pod Tatrami

Zakopane - wlot do tunelu (850 m npm)

  • Zakopane - wlot do tunelu (850 m npm)

Tunel (dł. 26 000 m)

  • Tunel (dł. 26 000 m)

Tatranská Štrba - wylot tunelu (900 m npm)

Największe dopuszczalne pochylenie[2]

Klasyfikacja linii Maks. różnica wysokości
w metrach na 1 km trasy
Maks. spadek
linie magistralne i I-rzędne
6
6
linie II-rzędne
10
10
znaczenia miejscowego
20
20

Video

  1. Margecany - Červená Skala
  2. Červená Skala - Brezno
  3. Červená Skala - Banská Bystrica

Przypisy