Droga Ružomberok – Banská Bystrica
Lista istniejących i planowanych tuneli drogowych na drodze R1[1]:
Nazwa | Długość | Droga | Odcinek | Realizacja |
---|---|---|---|---|
Biely Potok | 1395 m | ![]() |
Ružomberok, juh[2] – Liptovská Osada | plán [3] |
Osada | 142 + 814 m | ![]() |
Liptovská Osada – Korytnica | plán [3] |
Liptovská Osada 1 | 170 m | ![]() |
plán[brakujące źródło] | |
Liptovská Osada 2 | 820 m | ![]() |
plán[brakujące źródło] | |
Korytnica | 927 m | ![]() |
Liptovská Osada – Korytnica | plán [3] |
Hradište | 8385 m | ![]() |
Korytnica – Slovenská Ľupča | plán [3] |
Kozí chrbát | 2974 m | ![]() |
Ružomberok – Banská Bystrica, sever | plán[brakujące źródło] |
Diel | 1774 m | ![]() |
Ružomberok – Banská Bystrica, sever | plán[brakujące źródło] |
NDS a.s. Podane terminy założenia rozpoczęcia zamówień publicznych oraz założenia rozpoczęcia budowy tych odcinków są całkowicie nierealne. Proponowane rozwiązanie obejmuje trzy tunele o łącznej długości 8,1 km, których budowa z pewnością potrwa dłużej niż trzy lata, którymi NDS a.s. Ponadto sekcje nie przeszły szkoleń, nie ma decyzji o warunkach zabudowy, pozwoleń na budowę, zakupu gruntu. Biorąc pod uwagę długość tuneli, okres budowy z pewnością będzie dłuższy niż trzy lata, na podstawie których oblicza się NDS. Odcinki te nie mają zapewnionego finansowania i zarezerwowanych środków na 2020 rok, ledwo wystarczają na dalsze powolne przygotowania. Ingerencja w środowisko w związku z ewentualną budową i eksploatacją drogi R1 w Tatrach Niskich pozostaje zagadnieniem niezwykle wrażliwym. W przyszłości nie wyklucza się ponownej oceny konieczności budowy tych odcinków i usunięcia ich z innych planów budowy.[4]
Nazwa | Długość | Droga | Oscinek | Realizacja |
---|---|---|---|---|
Javoriská | 600 m | ![]() |
plán[brakujące źródło] | |
Lieskovská | 220 m | ![]() |
plán[brakujące źródło] | |
Lišková | 220 m | ![]() |
plán[brakujące źródło] | |
Mních | 760 m | ![]() |
plán[brakujące źródło] | |
Revúca | 180 m | ![]() |
plán[brakujące źródło] |
Przegląd odcinków drogi ekspresowej R1
Nazwa zadania | Długość w km |
Kilometraż w km |
Rozpoczęcie budowy |
Zakończenie budowy |
Zjazdy i skrzyżowania |
---|---|---|---|---|---|
Skrzyżowanie z drogą I/18 - skrzyżowanie R1xD1 | 53. Skrzyżowanie R1xD1 - Likavka | ||||
Ružomberok, południe - skrzyżowanie z drogą I/18 | 51. Ružomberok - Południe, 52. Ružomberok - Zjazd | ||||
Ružomberok, Juh - Liptovská Osada | Odcinek bez zjazdów | ||||
Liptovská Osada - Korytnica | 50. Liptovská Osada | ||||
Korytnica - Slovenská Ľupča[5] | 48. Slovenská Ľupča. 49. Korytnica | ||||
Slovenská Ľupča - Banská Bystrica[6] | 47. Šalková | ||||
Banská Bystrica[7], północne obejście[8] | 45. Banská Bystrica - Stred 1 a 2
46. Banská Bystrica - Zjazd |
Spadki
Stacja | Kilometraż | Odległość do nast.punktu |
m. n.p.m. | Różnica | Spadek % | Spadek ‰ |
---|---|---|---|---|---|---|
Ružomberok[9] | ||||||
Korytnica | ||||||
tunel Korytnica | ||||||
Moštenica | ||||||
Slovenská Ľupča |
Przypisy
- ↑ Lista tuneli drogowych na Słowacji
- ↑ Plan miasta Ružomberok
- ↑ 3,0 3,1 3,2 3,3 Sieť diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku [on=line]. Národná diaľničná spoločnosť, a.s., 2020. [dostęp:2020-12-10].
- ↑ https://doprava.ineko.sk/mapa/cesty
- ↑ Plan miejscowości Slovenská Ľupča
- ↑ Plan miast Banská Bystrica
- ↑ Banská Bystrica − Mapa plastyczna okolic
- ↑ Banská Bystrica − Plan okolic
- ↑ Sieć autostrad i dróg szybkiego ruch na terenia Słowacji