Plik:Capturing Damiate.jpg
Rozmiar pierwotny (1458 × 614 pikseli, rozmiar pliku: 155 KB, typ MIME: image/jpeg)
Ten plik znajduje się w Wikimedia Commons i może być używany w innych projektach. Poniżej znajdują się informacje ze strony opisu tego pliku.
Opis
Cornelis Claesz van Wieringen: The capture of Damietta | |||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Artysta |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Tytuł |
label QS:Lnl,"De verovering van Damiate" |
||||||||||||||||||||||||||||
Typ obiektu | obraz | ||||||||||||||||||||||||||||
Gatunek | malarstwo historyczne | ||||||||||||||||||||||||||||
Opis |
Nederlands: De verovering van Damiate. Dit schilderij werd gemaakt voor boven de schoorsteenmantel van de krijgsraadkamer in het gebouw van de Haarlemse Cluveniers (schutters).
English: The Conquest of Damiate. This painting was made for above the mantelpiece of the court-martial room in the building of the Haarlem Cluveniers (gunmen). |
||||||||||||||||||||||||||||
Data | około | ||||||||||||||||||||||||||||
Medium | olej na płótnie | ||||||||||||||||||||||||||||
Rozmiar |
wysokość: 101 cm ; szerokość: 230 cm dimensions QS:P2048,+101U174728 dimensions QS:P2049,+230U174728 |
||||||||||||||||||||||||||||
Kolekcja |
institution QS:P195,Q574961 |
||||||||||||||||||||||||||||
Numer inwentarzowy |
os I-355 (Muzeum Fransa Halsa) |
||||||||||||||||||||||||||||
Historia wystaw | |||||||||||||||||||||||||||||
Odwołania | |||||||||||||||||||||||||||||
Źródło/Fotograf |
Web Gallery of Art: Obraz Informacje o dziele sztuki reference_wga QS:P973,"http://www.wga.hu/html/w/wieringe/damiate.html" |
||||||||||||||||||||||||||||
Inne wersje |
|
Licencja
Plik jest wierną reprodukcją fotograficzną dwuwymiarowego utworu, znajdującego się w domenie publicznej z następującego powodu:
Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem Wikimedia Foundation wierne reprodukcje dwuwymiarowych utworów z domeny publicznej są w domenie publicznej, zajmowanie przeciwnego stanowiska godzi w samą ideę domeny publicznej (więcej w: Commons:When to use the PD-Art tag).
Niniejsza reprodukcja jest więc również własnością publiczną. Użytkowanie tego dzieła może być zabronione lub ograniczane przez miejscowe prawo na obszarze jego jurysdykcji; patrz: Commons:Reuse of PD-Art photographs. |
Obiekty przedstawione na tym zdjęciu
przedstawia
The capture of Damietta angielski
The capture of Damietta angielski
image/jpeg
cec169af29b1c23e2897a15c8650f6089ce959cb
158 448 bajt
614 piksel
1458 piksel
Historia pliku
Kliknij na datę/czas, aby zobaczyć, jak plik wyglądał w tym czasie.
Data i czas | Miniatura | Wymiary | Użytkownik | Opis | |
---|---|---|---|---|---|
aktualny | 16:23, 11 lip 2008 | 1458 × 614 (155 KB) | wikimediacommons>Mcke | version with higher resolution |
Lokalne wykorzystanie pliku
Poniższa strona korzysta z tego pliku:
Metadane
Niniejszy plik zawiera dodatkowe informacje, prawdopodobnie dodane przez aparat cyfrowy lub skaner użyte do wygenerowania tego pliku.
Jeśli plik był modyfikowany, dane mogą być częściowo niezgodne z parametrami zmodyfikowanego pliku.
Komentarz pliku JPEG | WIERINGEN, Cornelis Claesz van
(b. ca. 1580, Haarlem, d. 1633, Haarlem) Capture of Damiate c. 1625 Oil on canvas, 101 x 230 cm Frans Halsmuseum, Haarlem Wieringen was probably the pupil of Hendrick Cornelisz Vroom (the founder of European marine painting); he ranks as his best and closest follower. Wieringen's multicoloured paintings are more ornamental, his waves and whitecaps more schematic than Vroom's, and his skies (apart from those in his graphics) are little more than decorative backdrops. The Capture of Damiate was commissioned by Haarlem's St Hadrian Civic Guard, and it was originally mounted as an overmantel in the company's headquarters (a few years afterwards officers of the company commissioned Frans Hals to paint their group portrait). The painting represent a pseudo-historical event. According to tradition late twelfth-century crusaders en route to the Holy Land tried to capture Damiate, a port city at the mouth of the Nile which had its harbour protected by a heavy chain stretched across it from two moles. The chain was cut, according to the legend, when a ship from Haarlem ingeniously fitted with a specially designed saw-toothed prow and keel sailed across it. After this feat and a fierce battle the port fell to the crusaders. The tale exemplified the audacity and courage of early Haarlemmers, and by association, redounded to the glory of citizens of the city. By the sixteenth century the fable had acquired a mythic dimension for Haarlem's patriots. The appetite for it was satisfied by later printmakers and painters. Vroom and other artists also made drawings to stain glass windows of the subject, and Wieringen designed a huge tapestry depicting the legendary event for Haarlem's Town Hall which is still mounted there.
Author: WIERINGEN, Cornelis Claesz van Title: Capture of Damiate Time-line: 1601-1650 School: Dutch Form: painting Type: historical |
---|